Rogue Sentry
Rädda de sista spillrorna av mänskligheten och försök förhindra apokalypsen! Du är en vaktdroid och en del av den robotlegion som nästan utplånat mänskligheten och tagit kontroll över civilisationen, men nu har du bytt sida och representerar mänsklighetens sista hopp för överlevnad! Rogue Sentry är ett komplicerat shoot’em up för dubbla spakar där du måste ta dig fram genom ett gigantiskt fängelseforts vindlande korridorer, ta dig förbi maskinerna som skjuter kanoneld och laserstrålar, plocka upp mänskliga överlevare längs vägen och försöka ta er alla i säkerhet innan det är försent! Rouge Sentry är ett minimalistiskt äventyrsspel i 1-bitars pixelkonststil med ett retroinspirerat chiptune-ljudspår som tar dig på en nostalgisk resa och bjuder på en episk final och flera möjliga slut. Vilket öde väntar mänskligheten när du har vakten?