Risen
Faranga behöver en ny hjälte – är det du? Lev dig in i en hård men stämningsfull värld där alla handlingar får konsekvenser. Bemästra svärdet, lär dig slåss med stav eller bli en mäktig magiker och bana din egen väg genom en värld full av mystiska jordbävningar, fruktansvärda monster och ofattbara skatter. En mystisk vulkanö. De kraftiga skalven på Faranga bådar illa för invånarna. Gamla tempel har uppenbarat sig ur marken, och ur dem kom bisarra varelser som terroriserar ön. Fruktan och panik sprider sig bland folket. Är hoppet ute? De mäktiga ”The Inquisitors” har bestämt sig för att sätta stopp för händelserna. De skickar en expedition till Faranga, men en våldsam storm slår grepp om fartyget och sänker det. En hjälte ska komma. Mirakulöst nog överlever du olyckan och blir strandsatt helt ensam på vulkanön. Väl där blir du inblandad i uppror, tyranni och mystiska ritualer. Det är upp till dig att avgöra hur det hela slutar.