RiMS Racing
Ett lopp vinns inte bara på banan, du måste även bli mer än en förare genom att förstå hojens beteende. Precis som en riktig ingenjör. Dragkraft, vinklar, bromsning, vridmoment, kurs, hastighet … varje faktor måste beaktas innan du ger dig i kast med att ändra komponenter och hitta de optimala inställningarna. DRÖMGARAGET Ditt äventyr startar med valet av motorcykel. I RiMS Racing kan du köra världens 8 kraftfullaste europeiska och japanska motorcyklar: Ducati Panigale V4 R, MV Agusta F4 RC, Aprilia RSV4, BMW M 1000 RR, Suzuki GSX-R1000R, Honda CBR1000RR, Kawasaki Ninja ZX-10RR och Yamaha YZF-R1. Motorcyklarna är återskapade i otrolig detalj, tack vare ett nära samarbete med tillverkarna. Det ger spelarna får en riktigt verklighetstrogen och realistisk körupplevelse. De är verkligen råa diamanter som bara behöver putsas lite för att glänsa som stjärnor! OPTIMERA DIN MOTORCYKEL Tack vare ett system som är helt nytt för MC-spel kan du plocka isär alla delarna på motorcyklarna för underhåll efter varje lopp eller uppgradera dem för att boosta din prestation. Du kommer att lära känna varje liten skruv på din motorcykel. Bläddra bland fler än 500 officiella reservdelar från de största tillverkarna i branschen och fler än 200 officiella delar för att skräddarsy din förares utrustning! ANALYSERA DIN PRESTATION RiMS Racing kastar dig rakt in i händelsernas centrum med ett system för statuskontroll som hjälper dig analysera motorcykelns beteende i realtid och förstå hur du kan optimera din prestation. Bromsbeläggens temperatur, däcktryck och -slitage, hur fjädringen påverkar stabiliteten, elinställningar … Precis som för en riktig förare kan din motorcykel skräddarsys efter just din körstil! VERKLIGHETSTROGEN OCH REALISTISK FYSIK Mekaniken och MSC-n är baserad på realistisk fysik, vilket gör den både verklighetstrogen och detaljrik, vilket kommer att älskas av riktigt krävande förare. Tack vare de olika hjälpsystemen är det dock enkelt för mindre erfarna spelare att lära sig teknikerna som tar dem till toppen. DE MEST IKONISKA BANORNA Silverstone, Laguna Seca, Suzuka, Nürburgring, Paul Ricard … Res världen runt och delta i spännande lopp på 10 troget återskapade officiella banor. För alla som föredrar vägar finns fem rutter i vackra miljöer i USA, Norge, Australien, Spanien och Italien som har återskapats för att ge spelare en annorlunda körupplevelse på två hjul! HANTERA DIN KARRIÄR OCH DITT TEAM Karriärläget i RiMS Racing ger dig kontrollen över ett team. Bygg upp din förare genom att hantera loppkalendern, välja forskning att investera i och uppgradera teamets förmågor. Om du fattar rätt beslut och förbättrar din prestation kommer du att låsa upp ännu fler märken!