Return to Castle Wolfenstein
Return to Castle Wolfenstein släpptes ursprungligen 2001 och är en action/skräck-förstapersonsskjutare som utgör en nystart för Wolfenstein-serien. Drivet av Quake III Arena-motorn innehåller spelet en enspelarkampanj och teambaserat flerspelarläge online. Handling Andra världskriget rasar och nationer faller. Himmlers tyska paranormala SS-division har Hitlers fulla stöd att förvrida vetenskapen och det ockulta till en armé som kan utplåna de allierade en gång för alla. Som den amerikanske Army Rangern William ”B.J.” Blazkowicz är du på ett solouppdrag där du måste genomborra Tredje rikets svarta hjärta och stoppa Himmler ... eller dö medan du försöker. Spelfunktioner - Upplev en blandning av action och skräck i enspelarkampanjen. - Använd en kombination av klassiska vapen från andra världskriget och sci-fi-inspirerade fantasivapen. - Kämpa mot nazisterna, de odöda och experimentella muterade soldater. - Tävla som allierade eller axelmakterna online i målfokuserat och teambaserat flerspelarläge.