Redout: Lightspeed Edition
Redout är renodlad antigravitationsracing, en hyllning till de klassiska arkadracingspelen. Det är kompromisslöst, snabbt och svårt, men levererar ändå det där tillfredsställande suget i magen som hela genren kretsar kring. Ta dig an en enspelarkampanj med över 100 event, 11 spellägen och 35 racerbanor. Lås upp 7 stall, 4 racerklasser, flera uppgraderingar till skeppen och 12 power-ups. Fortsätt sedan till flerspelarläget online och visa att du kan hålla huvudet kallt mot resten av världen, eller utmana en vän i det lokala flerspelarläget med delad skärm. Svävningen och körmodellerna är baserade på fysik: varje kurva, brant, inbromsning, acceleration och kringelkrok på banan utsätter ditt skepp för unika krafter. Dina motståndare kommer att vara snabba och oförlåtande. Är du redo att ge dig in i Solar Redout Racing League?