Psycho Dream
En farlig trend har uppstått bland unga människor: de undviker verkligheten genom att ta sin tillflykt permanent i ett nytt underhållningsmedium känt som DMovies, som låter människor fördjupa sig i en värld av virtuell verklighet och bli en del av en film. Vissa av dem stannar kvar i den alternativa verkligheten så länge att deras kroppar till slut ger upp och dör. Dessa personer kallas för Sinkers. Regeringen har skapat en ny specialstyrka bestående av agenter kända som Diamond Dogs, vars uppdrag är att gå in i DMovies virtuella världar och rädda de människor som fastnat där. Följ Diamond Dogs Ryo och Maria i deras uppdrag att rädda unga Sayaka från DMovie:n hon sitter fast i, innan det är för sent. Funktioner: * 6 banor fulla av action och mardrömslika varelser * Välj mellan 2 spelbara karaktärer, var och en med unika färdigheter * Spola tillbaka/Turbo-funktion: upprepa något tills du lyckas perfekt, eller snabba på händelseförloppet * Spara-funktion: spara var du vill i spelet och starta om exakt därifrån * Skärmfiler: välj mellan flera filter för att ändra hur spelet ser ut (retro-skärm, svartvitt, med mera) * Galleri: se bilder från originalspelets manual och boxdesign * Fusk-funktion: aktivera fusk som gör ditt uppdrag mycket enklare (oändligt med liv, odödlighet, med mera) * Jukebox: lyssna på de 13 musikspåren som ingår i spelet när du vill * Det här spelet är en nyutgåva av “Psycho Dream” som först lanserades på 1990-talet för hemmakonsoler.