Projection: First Light
I Projection: First Light får vi följa med Greta, en flicka som lever i en mytologisk skuggfigursvärld, när hon ger sig ut på en äventyrsfylld resa genom självupplysning. Till hjälp har hon legendariska hjältar från var och en av kulturerna hon utforskar. Ackompanjerat av atmosfäriska visuella effekter och ett eteriskt soundtrack med antika instrument för skuggspelsuppträdanden tar Projection: First Light med spelaren på en omfattande resa i skuggspelets historia genom Indonesien, Kina, Turkiet och 1800-talets England. I ett tidigt skede av upptäcktsfärden lyckas Greta kontrollera en ljuskälla och lär sig hur man manipulerar den. Skuggorna blir till plattformar och väggar, andra eleganta och fantasifulla lösningar som kastar ljus över pussel och skingrar fiender när Projection: First Light utforskar teman som världslighet, respekt och förståelse.