Prison Architect - Second Chances
Prison Architect: Second Chances ger dina interner en nystart med möjlighet till reform och rehabilitering, vilket hjälper dem att förbättra sitt beteende och förkorta sitt straff. Viktiga funktioner I gammal god reform: Nya program, exempelvis djurterapi, möten med civila och kurser i konflikthantering som leds av före detta fångar, kan eliminera en interns negativa egenskaper och leda till bättre beteende. Gott uppförande: Interner kan få sina straff förkortade eller förlängda baserat på deras handlingar, och återfallsförbrytare kan nu skickas tillbaka till fängelset. Du blir belönad för varje rehabiliterad intern och bötfälld för varje återfallsförbrytare. Utrymme för förbättring: Interner med befintliga eller intjänade arbetsreferenser kan sälja varor till både fångar och besökare i internstyrda rum, exempelvis ett bageri eller en restaurang. Tillbaka till samhället: Interner kan få arbetserfarenhet genom att delta i olika arbets- och utbildningsprogram.