Prison Architect - Going Green
Fängelsedirektörer, gör er redo att jobba hårt! Prison Architect: Going Green tar jordbruket till anstalten och introducerar odling, export av jordbruksprodukter och en hel del kontraband. Viktiga funktioner Frukten av arbetet: Jordbruket introducerar en helt ny sorts fängelsearbete genom att möjliggöra odling av potatis, vete, äpplen och mycket mer. Jordbruksprodukterna kan exporteras eller användas till att laga mat åt internerna. Plats för att växa: Tre utomhusrum – en fruktträdgård, ett odlingsfält och en grönsaksodling – underlättar odlingen. Men det är inte allt! Du kan också anställa lantarbetare, bygga ett skafferi för att förvara jordbruksprodukterna och bygga ett skjul där du kan förvara jordbruksrelaterade föremål. Blomsterfångar: Interner som uppskattar naturens skönhet kan odla blommor och andra växter för nöjes skull. Trädgårdsarbete påverkar interner och ger dem en positiv nöjesaktivitet. Trubbel väntar dig: Med nya grödor kommer nytt kontraband. Fångar kan nu odla örter i hemlighet på fälten och stjäla ingredienser från köket för att bränna sprit. Fälten kan också bli gängterritorier, så vakterna måste vara på tårna! En grönare tid: Fängelserna får en miljövänlig förvandling med sol-, vind- och hybridkraftkällor. Överflödig energi som produceras av dessa hållbara metoder kan säljas tillbaka till elnätet med hjälp av energiexportmätaren.