Prey är ett är ett sci-fi-actionspel i första person från Arkane Studios – de prisbelönta skaparna av spelserien Dishonored. Arkane är kända för kreativ spelmekanik, karakteristiska världar och uppslukande berättelser, och de förnyar den här serien från grunden, med en extra psykologisk vinkling. Prey Digital Deluxe innehåller både Prey och den helt nya expansionen Mooncrash. Prey I Prey är du föremål för ett experiment som har gått fruktansvärt fel. Din förmåga att överleva en utomjordisk attack kommer att bero på din intelligens, dina vapen och dina nyfunna förmågor. Mooncrash Slåss mot överväldigande odds för att fly från en hemlig TranStar-månbas där fienderna du kämpar mot, farorna du möter, målen du slutför och bytet du samlar in är olika varje gång du spelar. Med föränderliga miljöer som är lika farliga som de är dynamiska erbjuder kampanjen Mooncrash till Prey en rolig utmaning som kan spelas om hur många gånger som helst och fortsätta vara en prövning för de bästa spelarna.