Flytta berg, dela haven och led din armé av dödliga till seger i Populous. Behärska en mäktig gudoms krafter och kämpa om makten mot en fiendegud, med hjälp av genomtänkt strategi för att forma den isometriska världen och dess folks öde. Från skaparna av Black & White och Fable kommer spelet med gudomlig ingivelse. Utvalt innehåll Omforma världen med din gudomliga kraft. Använd gudomlig magi för att skapa ett perfekt hem åt dina följare, kontrollera stormar eller sätt ut en vulkan på din motståndares mark. Sätt din taktiska skicklighet på prov. Du behöver mer än stora styrkor för att vinna – du måste kunna använda dem. Tänk snabbt och ge dina armé en fördel, lura fienden och bli den mäktigaste guden av alla. Upplev spelet som skapade en genre. Black & White, Spore, Viva Piñata – Populous har påverkat så många så mycket. Spela den här isometriska klassikern och upptäck ett av de viktigaste spelen någonsin.