Once Upon a Jester
Bästa vännerna Sok och Jester smider en busig plan för att stjäla den Kungliga Diamanten! För att genomföra sin mästerplan måste de starta en improvisationsteater och överglänsa alla andra – inklusive rivalerna Hofnar och Bok. Endast det bästa showen i kungariket får en inbjudan till den Kungliga Teaterföreställningen i Kungliga Slottet, där kungen förvarar sin dyrbara ädelsten. De ger sig ut på ett storslaget äventyr genom ett fantasirike, möter tokiga karaktärer, uppträder med improviserade shower och sjunger av hjärtats lust. På vägen upptäcker de oväntat friheten och glädjen i musikalteater. Kommer duon att ändra sina onda vägar eller göra vad som helst för att bli rika? Omfamna din kreativa frihet: Inga två shower är likadana! Du bestämmer hur du imponerar på publiken! Bli vän med galna karaktärer: Träffa och bli vän med massor av udda figurer – alla med full röstskådespel! En vänlig wendigo, ett träd som söker sina rötter och en klick pesto, till exempel. Dyk ner i en färgsprakande fantasivärld: Det är alltid äventyrsdags på handgjorda platser som mysiga Dorp Town, mörka mystiska Woudwoods och radiofixerade Stad City. Känn indievibbarna: Ett originellt soundtrack, skrivet och framfört av spelets skapare, kommer att fastna i öronen – för alltid!