Neon Abyss
Neon Abyss är ett hektiskt, roguelike-actionplattformsspel där du skjuter dig fram genom Abyss som en del av Hades 'Grim Squad'. Obegränsade föremålssynergier och unik grottutveckling ger dig nya spelupplevelser varje gång samtidigt som dina val påverkar reglerna. Redo att släppa loss helvetet? Om spelet I Neon Abyss, med sin rasande action och djupa roguelike-mekanik, är du medlem i 'Grim Squad' – en specialstyrka som Hades själv bildat för att infiltrera Abyss och besegra de Nya gudarna. Döden är inte slutet eftersom varje gång du dör, får du mer kraft. Grottutveckling Varje spelomgång gör att du kan låsa upp nya rum, föremål, bossar, specialregler och till och med nya slut! Det betyder att varje grotta är unik och expanderbar samt anpassas efter din egen specifika spelstil. Obegränsade föremålssynergier Allteftersom du tar dig fram i grottorna hittar du slumpmässiga föremål som blir nyckeln till att kunna infiltrera Abyss. Deras passiva effekter kan ackumuleras och då antalet appliceringar är obegränsat gör de olika kombinationerna varje spelomgång unik. Föd upp och träna sällskapsdjur Om du vill ha sällskap på din resa ner i avgrundens djup eller bara lite extra eldkraft eller hjälp, finns det ägg man kan hitta som förvandlas till slumpmässiga sällskapsdjur. Dessa djur har specialförmågor och utvecklas ju längre du överlever. Minispel Ta en kort paus från att döda underhuggare och ta del i slumpmässiga minispel som dessutom drar in lite loot! Testa pianoföreställningar, meditationsutmaningar, danstävlingar och annat. Helt plötsligt blev det mer intressant att hålla sig vid liv!