Narita Boy
Upptäck mysterierna bakom Techno-sword, slåss mot de hemska Stallions och rädda världen! Välkommen till 80-talet. Geniet The Creator bygger en spelkonsol vid namn Narita One, med flaggskeppsspelet Narita Boy. Spelet blir en dundersuccé! Kassetterna försvinner från butikshyllor världen över i rasande fart, och efter bara några veckor är Narita Boy världens mest sålda spel någonsin. Kritikerna älskar också det makalösa äventyret, där hjälten kämpar sig fram med ett så kallat Techno-sword. Men den digitala spelvärldens binära kod sammanförs med verkligheten. Him har återvänt och raderat The Creators minnen. Det övervakande programmet Motherboard och hennes agenter har aktiverat Narita Boy-protokollet. Stallions är på väg, och Digital Kingdom behöver en hjälte. Spelet Hitta din inre symfoni i Narita Boy – ett nytänkande actionäventyr där du leder en legendarisk pixelhjälte genom otroliga Digital Kingdom. Upptäck mysterierna bakom Techno-sword, slåss mot de hemska Stallions och rädda världen! Pixelperfektion – Spelens motsvarighet till The Shining vad gäller visuell fulländning. Retrografiken väcks till liv med handritade animationer. Utforska Digital Kingdoms mysterier – Ta dig uppåt, nedåt, vänster och höger och upptäck den trasiga binära kodens mörkaste vrår i den här oändliga historien*. Maxa Trichroma – Svinga svärdet Techno-sword – det enda vapnet som kan stoppa Stallions – och stick det rakt in i fiendernas digitala hjärtan. Få dem att försvinna som tårar i regnet innan imperiet slår tillbaka. Dödshårda fiender – Ta dig an fiender du bara mött i dina värsta mardrömmar. Tjosan, era töntar! Besegra bossar med bravur – Ta dig an massor av brutala och balla bossar. Hälsa Crab, DragonBot, Black Rainbow med flera hasta la vista, baby! Retrorytmer – Översköljs av härliga syntvågor på din färd genom Digital Kingdom och njut av ett sound så suveränt att du nästan skickas tillbaka till framtiden. *Spelet har ett slut.