Mini Madness
Mini Madness är ett arkadracingspel inspirerat av titlar som Re-Volt och Micro Machines. Ta kommandot över radiostyrda miniatyrbilar och gasa fram på stora och vansinniga banor i ett enfamiljshus, inklusive en stor trädgård. Fokus ligger på fordonets efterbrännare: det gäller att göra volter i luften för att fylla efterbrännarmätaren och se till att bilkörningen blir så dynamisk som möjligt. Du kan dessutom uppgradera mätaren genom att komma längre i spelet: laddningens och volternas hastighet, bromsar med mera kan förbättras. Som om inte det vore nog kan du ta olika vägar genom de olika banorna, bland annat via smidiga genvägar. Din enda begränsning: kontrollpunkter som måste nås i en viss ordning. Vill du köra på väggar och tak? Det kan du tack vare särskilda gravitationspaneler och motoruppgraderingar. Alla banor har objekt som du kan interagera med och går att aktivera via en sändare. Det kan handla om allt från en genväg på en rullbro, en leksaksrobot du kan aktivera så att den skjuter projektiler på motståndarna eller en fläkt som gör livet surt för de andra förarna. Hittar du alla?