Metro Exodus - The Two Colonels
Precis under ytan av den döda staden Novosibirsk är överste Khlebnikov på väg hem till sin son Kirill för att fira nyår med honom. Men allt är inte som det ska med folket här: det blir mer och mer slem och mutantattacker i tunnlarna, och det finns inte mycket kvar av "det gröna" som skyddar mot strålsjuka. För att se till att människor överlever kanske ledarna måste ta till drastiska åtgärder ... Du får följa Khlebnikov resa och upplevelser under de sista dagarna i Novosibirsk, som överste Miller besöker ett år senare. Det här nya, linjära kapitlet spelas på klassiskt Metro-manér och har ett nytt vapen i form av den kraftfulla eldkastaren samt instängda miljöer som, precis som vanligt, bjuder på hårresande spänning.