Metaphor: ReFantazio
Metaphor: ReFantazio är ett fantasyrollspel där spelaren får följa med på ett spännande äventyr i en värld där åtta stammar befinner sig i konflikt och tronen står tom efter att kungen mördas. Kungen har ingen arvtagare som kan ta över kronan, men i hans testamente står att rikets nästa härskare ska väljas av folket, och därmed börjar kampen om tronen… och framtiden. I den episka berättelsen får du utkämpa intensiva turordningsbaserade strider mot mäktiga fiender och andra kandidater som vill ta över kronan, anpassa din grupp med oändliga kombinationer av klasser, utforska djupa grottor och möta världens största hot – människorna. Skaparna av Persona 3, 4 och 5 är tillbaka med Metaphor: ReFantazio, en unik fantasyvärld där din huvudperson ger sig ut med sin feföljeslagare Gallica för att häva förbannelsen som ligger över rikets försvunna prins. Ta kontroll över ditt öde, möt dina rädslor och väck de magiska Archetype-krafter som vilar i ditt hjärta. Genom att vakna till en Archetype låser du upp kraften att kanalisera och kombinera unika karaktärsklassers förmågor. Bygg en grupp och stärk era band för att besegra mäktiga fiender och upptäcka sanningen om kungariket.