Mega City Force
Hej, agent. Mega City behöver dina tjänster. Är du redo att upprätthålla lagen? Brottsligheten är utom kontroll, gatorna är inte rena. Det finns brottslingar och psykopater överallt, redo att skära halsen av vem som helst. Ett korrupt megaföretag pressar livet ur medborgarna och försöker etablera kontroll över hela staden. Endast de oförstörbara agenterna i Mega City Task Force står pall för den brottsvåg som förtär staden och hotar att överväldiga samhället. Välj din agent och dyk in i en dödlig kamp mot brottslingarna och brutala chefer för att släppa lös rättvisans odjur i stadens mörkaste hörn. UPPTÄCK MUSIKEN FRÅN DROID BISHOP, TIMECOP1983, SUBLUNAR OCH MÅNGA FLER! Besegra bossar för att samla ikoniska synth-wave-spår på ljudkassetter. Sätt upp en speciell ljudspelare i högkvarteret för att fördjupa dig i deras fascinerande melodier. HARDCORE GAMEPLAY MED MASSOR AV VAPEN OCH UPPGRADERINGAR Skjut, slå och använd dina förmågor för att förstöra fiender på varje nivå där du hittar speciella lådor som innehåller olika vapen. Kom ihåg att samla in pengar från fiender, de kan spenderas i butiken för att få ny utrustning och specialkontrakt. Varje nivå och varje fiende är utformad för att finslipa dina färdigheter genom att utnyttja varje agents arsenal till fullo, vilket säkerställer att du bekämpar brottslighet på det mest effektiva sättet som möjligt. Snabb reaktion och taktiskt tänkande kommer att krävas för att lyckas. VARJE AGENT HAR EN UNIK TAKTISK SPELSTIL Bli en brutal mördarmaskin som en Cyborg som har tre vapenplatser, förbättrad rustning och en magnetisk puls som avbryter attacker och bedövar fiender. Ta dig an den klassiska rollen som Rookie med en taktisk undanmanöver och bedövningsgranat. Förvandla dig till en snabb och extremt farlig Scout med en lättviktsram och optiskt kamouflage som håller sig osynlig för fiender och använder sitt lasersikte för att tillfoga kritisk skada när tiden är rätt. Det här är bara några av de agenter som finns tillgängliga från början. Lås upp fler karaktärer med unika taktiska förmågor under spelets gång! VISUELL STIL MED PIXELKONST INSPIRERAD AV 80- OCH 90-TALETS ACTIONFILMER OCH VIDEOSPEL Minns du den gamla goda tiden när tuffa actionhjältar tog kål på fiender med häftiga rörelser till ett dunkande soundtrack? Hela spelet genomsyras av samma retroanda. Varje pixel, varje vapen och varje föremål har skapats för att ge dig den där nostalgiska känslan, från retrokillar för retrokillar med äkta kärlek. HÖG OMSPELBARHET, ETT ROBUST PROGRESSIONSSYSTEM OCH PROCEDURELLT GENERERADE NIVÅER Vad händer när brottsligheten är besegrad? Det kommer tillbaka med hämndlystnad. Om du slutför spelet för första gången låser du upp en ny svårighetsgrad och fler laddningar med legendariska outfits som du känner igen direkt. Upprätthåll lagen med stil.