Mechromancer-paket
Nedladdningen innehåller Mechromancer, en femte spelbar karaktärsklass som kan tillkalla den destruktiva roboten Deathtrap. Förutom den nya klassen innehåller paketet även bonusföremål från Borderlands 2 Premiere Club Pack, bla Gearbox Gold Gun Pack, en Golden Key som låser upp föremål i den mystiska Sanctuary Loot Chest och Vault Hunter's Relic som ger dig bättre utrustningsjaktlycka. Om du har förbeställt spelet och fått Premiere Club-innehållet behöver du inte köpa denna nedladdning. Ange din beviskod för förbeställningen för att låsa upp innehållet. När du har laddat ner innehållet kan du ladda ner Mechromancer och kompatibilitetserbjudanden från spelmenyn.