Mass Effect Genesis 2 är en interaktiv bakgrundshistoria producerad av Dark Horse Comics och BioWare. Återvänd till de viktigaste besluten i Mass Effect och Mass Effect 2 som formar den sista delen i trilogin. Mass Effect 3 krävs för att spela Genesis 2.