Mass Effect: Andromeda utspelar sig djupt inne i Andromedagalaxen, långt bortom Vintergatan. Där leder du vår kamp för att hitta ett nytt hem i en fientlig omvärld, där vi är inkräktarna. Ta befälet som Pathfinder, ledaren för en grupp militära utforskare, med ett ingående system för att utveckla och anpassa karaktärerna. Det här är historien om mänsklighetens nästa kapitel och dina val i spelet kommer att avgöra om vi ska överleva i Andromedagalaxen. Mänsklighetens hopp vilar på dina axlar. Du måste ta reda på galaxens hemligheter och fråga dig själv – hur långt är du villig att gå? HDR-förstärkt för fylligare och klarare färger. HDR-funktionen finns på Xbox One S med spel och TV-apparater som stöds.