En orolig allians mellan Shepard och Aria startar en dödlig katt och råtta-lek för att ta tillbaka Omega från Cerberus kontroll. Du är tvingad att lita på Arias unika kunskap om stationen för att lyckas och bekämpa hennes lust att hämnas – hur långt kommer du att gå för att ta tillbaka Omega?