Mannen av Stål Pack
Hjälp Jor-El, hans fru Lara och deras robot Kelex att skicka upp spädbarnet Superman ”Kal-el” i rymden mot säkerheten på Jorden när Krypton faller sönder i kaos. Hitta en väg in i Jor-Els hem, kämpa mot General Zods invaderande styrkor och slåss mot Zod i egen hög person för att rädda Superman.