Lumberjack's Dynasty
En unik livssimulator i förstapersonsvy där en skogshuggare etablerar en verksamhet och grundar sin egen dynasti. Lumberjack's Dynasty är en unik blandning av skogsbruk, skogsavverkning och livssimulator som kombinerats med rollspelsinslag. Du börjar med ett nedgånget skogsavverkningsläger som du tar över från din faster och farbror och långsamt återställer till sin forna prakt. Utöver ren skogsavverkning kan du klara en rad olika uppdrag och träna dig i många färdigheter för att bli bättre och mer professionell. Du kan alltid fritt anpassa hur du spelar: Du kan snabbt bli en regelrätt och professionell skogsavverkare genom att köpa, avverka och omvandla stora skogar till produkter och därmed ekonomisk framgång, utan att avvika alltför mycket från vägen. Alternativt kan du ta dig tid att utforska allt som spelet har att erbjuda och uppleva de många andra möjligheterna – allt från att reparera och renovera dina byggnader och fordon, fiska, skörda honung och odla grönsaker till att socialisera med lokalborna, hitta ditt livs kärlek och till slut bilda en egen familj. Hur som helst väntar massor av skoj (och hårt arbete) medan du tar hand om ditt liv och samtidigt får företaget att växa och förvandlas till en fantastisk Lumberjack's Dynasy.