Lucid Cycle
Vandra genom en serie unika och suggestiva vinjetter som utvecklas till en mångbottnad, abstrakt berättelse! Sömnen har förmågan att transportera oss till fantastiska och gåtfulla platser, som ibland kan vara skrämmande och ofta oväntade. Lucid Cycle utforskar vanliga koncept och erfarenheter från våra drömmar, som att lösa gåtor i den omgivande miljön utan ett tydligt mål, eller att resa genom ett skiftande landskap utan att veta vart man är på väg. Ibland kan man i drömmen befinna sig på bekanta platser under obekanta omständigheter eller tvärtom, men finns det någon mer övergripande mening bakom det? Lucid Cycle utgår från ett förstapersonsperspektiv, där du är den som drömmer och utforskar olika korta men livfulla scenarier. Ta reda på vad var och en av dem betyder för att ta dig vidare till nästa scen. Ibland kanske du måste hitta ett gömt föremål, hoppa mellan plattformar som hänger högt ovanför marken eller vända tillbaka dit du varit för att hitta rätt väg framåt. Ingen vinjett är den andra lik, men de är alla som färg på samma bildvävnad.