Lost Grimoires 3: The Forgotten Well (Xbox Version)
Kriget mellan Kingdom of Phoenix och armén besatta alver med ledaren Sylvanheir närmar sig sitt slut. Medan undersåtarna väntar på att kungen återvänder är hans syster - alkemisten - mycket misstänksam. Konstiga brev från brodern under krigets sista veckor liksom hemska mardrömmar, får henne att misstänka att något är fel med kungen. Hon misstänker att det på något sätt har att göra med invånarna i Tangled Forest, som förtrollat invånarna i alvriket. Har hon rätt med det? Vilka vanhedrande hemligheter ligger gömda i det legendariska förflutna? Kommer alkemisten att lösa den komplicerade komplotten, kompensera för kungarikets synder från det förflutna och rädda sin bror?