Utsläppt 1995 av Taito, Layer Section är en hemmakonsol-version av arkadspelet RayForce, ett vertikalt skjutarspel. Spelare kontrollerar X-LAY, ett mobilt vapen utrustat med målsökande lasrar, och strider mot Con-Human systemet för mänsklighetens överlevnad. Du kan också spela Galactic Attack, den utländska utgåvan av Layer Section. Njut av den förstärkta bakgrundsmusiken av hemmakonsolspelet, nu i stereo i denna titel. De remixade huvudmelodierna är smakfullt annorlunda ifrån deras arkad utgåvor! Nya användbara funktioner såsom tillbakaspolning, långsamt läge och snabbspar har tillkommit. Jämför poäng med andra i det nya online rankning spelläget! ◆Lock-On Lasers Spelets huvudfunktion, målsökande lasrar, tillåter dig att attackera fiender på marken eller i låg omloppsbana. Använd din enhets hårkorssikte för att låsa fast vid fiender och skjuta lasrar mot dem i ett enda svep. Sikta på upp till 8 enheter på en gång. Förstör flera fiender samtidigt för en högre poäng. Förstör 8 fiender samtidigt för en 128x multiplikator! Använd de målsökande lasrarna till fullo för en högre poäng! ◆Användbara funktioner och alternativ ・Tillbakaspolning Spola tillbaka spelet en viss tid och fortsätt därifrån. ・Långsamt läge Sakta ner spelhastigheten med ett knapptryck. ・Snabbspar/laddning Spara spelstatus när som helst. ・Online rankning Byt till online rankningsläge i inställningarna för att ange din poäng på topplistorna online och se hur du jämför med andra. ・Banväljare Spela dina favoritbanor med dina favoritinställningar. ・Utökade snabbskjutarinställningar Snabbskjutning kan nu gå snabbare än den ursprungliga hemkonsolversionen (15/sekund -> 30/sekund). ・Myntkrediter Sätt in upp till 99 krediter och spela utan att oroa dig för continues. ・Ändra inställningar för ökande svårighetgrad Spela på en konstant lägsta eller högsta svårighetsgrad, som ökar när specifika villkor är uppfyllda. ・Skärmorientering För arkadläge. Optimerad för stående skärmorientering. ・Skanningslinjer Härmar den nostalgiska CRT-skärmen. ◆S-TRIBUTE Omsläpp av klassiker producerade och utvecklade av City Connection med Zebra Engine under Saturnus-eran. Spela en mängd olika titlar med förbättrade kontroller och nya funktioner.