Lake Nelson
Lake Nelson är en pittoresk fiskeplats i Texas hjärta som är unik för sin lilla storlek och sina stora fiskar. I själva verket finns det ingen anledning att använda båt utan man fiskar från land då sjön bara är 10 tunnland (4 ha). Du kan fiska 15 olika arter i Lake Nelson, däribland några som är sällsynta för staten Texas och alla är riktigt stora exemplar. Du kan förvänta dig monsterabborrar på 15 lb (6,8 kg) och långnosad bengädda på upp till 47 lb (21,3 kg)! Det finns även arter som pomoxis, blågälad solabborre och glasögongös samt karpar på upp till 25 lb (11,3 kg) som kan bjuda upp till riktig kamp. Lake Nelsons tre fisketurneringar, tre nya karriärsevenemang och 25 nya bossfiskar att fånga gör det lätt att förstå varför det är en sådan populär plats!