KreatureKind
KreatureKind är en lättillgänglig och mysig Card Battler/Deck Builder, där du debatterar monster för att rädda magin! Efter århundraden av ökad magianvändning håller världens manabrunn på att torka. Om den utarmas helt kommer magin att vara borta för alltid. Detta går inte obemärkt förbi för Riley och hennes vänner Mitra och Yui. De ger sig av från sin hemstad och försöker övertyga människor och monster att använda mana mer medvetet. Längs vägen träffar de och slår sig ihop med andra likasinnade. Vem skulle kunna motstå kockens Tau varma kramar, Quinns episka rollspel eller Finleys tankeväckande spel? Kanske kommer de till och med att bli vän med den världsberömda rockstjärnan Luca! Var och en av aktivisterna bidrar till rörelsen med sina unika uppsättningar av debattfärdigheter, som de finslipar längs vägen. Lätt att lära sig, svårt att bemästra KreatureKind erbjuder ett unikt spel som är tillgängligt för nybörjare samtidigt som det ger erfarna spelare en riktig utmaning. Om du är ny på den här typen av spel kommer du att lista ut det. Spelat alla kortspel på marknaden? Dessa monster kommer fortfarande att ge dig något att bita i! Upptäck, lås upp, uppgradera Överladda de sju spelbara karaktärerna genom att låsa upp och uppgradera kort! Den mystiska före detta aktivistens butik kanske har kortet du behöver för att lyckas. För ett permanent uppsving för dina teammedlemmars debattfärdigheter ger gosedjur dig det försprång som kommer att tippa skalan till din fördel. Ge dig ut på kampanj Vinn spelet genom att övertyga KreatureKinds sju magiska fraktioner att stötta din rörelse! Utforska vackra byar, skogar och städer fyllda med oroliga varelser och charmiga NPC:er. Diskutera dig igenom de slumpmässigt genererade kartorna och övertala var och en av fraktionsledarna att stödja dig.