I forntiden levde våra förfäder i lycksalighet, skyddade av den heliga kraften från två kristaller. En kristall upprätthöll andevärlden, och den andra förstärkte den materiella världen. Detta fortsatte tills en av förrädarna stal och påstod sig ha kontroll över dessa energikällor. Han önskade bli en gud och underkuva hela världen. Till ett stort pris lyckades föregångarna återta de gudomliga kraftkristallerna. De krossade båda kristallerna till otaliga fragment. Nu är världen skyddad från förrädarna men sårbar för yttre hot. Under pålitligt skydd av forntida magiker är skärvorna gömda i fyra delar av världen, och kunskapen om dem är noggrant bevakad av kunskapens väktare. Mycket tid har passerat sedan dess... Människor har glömt bort de gudomliga kraftkristallerna. Men när de kände av den försvarslösa planeten, började universellt ont infiltrera denna värld. Efter att ha bevittnat turbulensen började ättlingarna till kunskapens väktare att samla ihop kristallfragmenten. Tiden håller på att rinna ut. I det här spelet blir du en väktare av kunskap, som samlar skärvor av gudomliga kristaller. Letar efter rätt väg till kristallerna. Undvik farliga hinder. Teleportera från ett utrymme till ett annat för att komma närmare ditt mål. Lös uppgifter som rör minne, logik och orientering i rymden för att ta dig till de blockerade områdena. Förstör, flytta och kombinera föremål på nivåerna för att nå de gudomliga kristallerna. Huvudfunktioner: - Många nivåer; - Flera dussin unika mekanismer; - Möjlighet att kombinera mekanismer; - Trevlig pixelkonststil med vackra grafiska effekter; - Behagligt musikaliskt och ljudackompanjemang som förbättrar immersionen i spelet.