Iron Danger
Iron Danger är ett taktiskt stridsspel med en unik tidsmanipuleringsmekanism - en aldrig tidigare skådad kombination som blandar det taktiska djupet hos omgångsbaserade spel med den spännande striden från realtidsspel. Ta dig an utmanande drabbningar med din grupp på två karaktärer och använd en mängd olika kunskaper och mycket interaktiva miljöer. Du kanske tänder eld på en fiende och sparkar in dem i sädesfältet för en riktig grillfest eller gillrar en fälla så att ett träd faller på dem. Alternativen är oändliga och det är du som bestämmer! Du har kontroll över tiden Kärnan i Iron Danger är dess unika tidsstyrningsmekanism. Du kan vrida tillbaka tiden upp till fem sekunder när du vill, prova olika strategier och kombinationer av drag tills du hittar de rätta för den aktuella uppgiften. Tidsmanipuleringen låter oss kombinera stridsspel i realtid med styrningen från mer traditionella, taktiska omgångsbaserade stridsspel. Detta ger den taktiska striden pusselliknande element, när du provar nya tillvägagångssätt för att vända omöjliga odds till din fördel eller synkroniserar dina karaktärers handlingar för att uppnå den perfekta utgången. Du kommer att dö, men du kommer inte att misslyckas! Iron Danger utspelar sig i en värld av storslaget skogsbruk, urskogar och fridfulla sjöar... likväl som levande gudar och stålmonster. Staden Kalevala, hem för de människor som gjort uppror mot gudarna och övergett deras beskydd, skiner mitt i den här världen, omgivet av byar, sjövägar och skogsområden under dess beskydd. Men från det frusna Norden leder en häxdrottning sin armé på ett hämnduppdrag mot Kalevalas herrar. Antika ruiner från de dagar då gudarna bodde på jorden öppnas för att släppa ut bortglömda krafter, frestar människorna och strävar efter att ta över världen. Du spelar rollen som Kipuna, en smart byflicka som genomsyrats av en antik kraft som ger kontroll över tiden och döden. Du måste använda din intelligens för att styra den då du dras in i ett krig mellan staden Kalevala och Nordbornas arméer som drivs framåt av deras häxdrottning Lowhee. Ditt uppdrag är att bemästra kraften för att kunna använda den för mänsklighetens beskydd, medan dina fiender försöker tygla den för att skapa total förstörelse.