Inspector Waffles
Inspektör Waffles hoppades att hans tuffaste dagar var förbi, men mordet på en välkänd och omtyckt vd i Cat Town ger upphov till nya frågor och farhågor. Det osar onekligen katt. Eftersom Waffles är den bästa inspektören på CTPD har han inget val. Han måste trycka undan de smärtsamma minnena, dra på sig sin slitna rock och sätta klorna i ännu ett fall. Det här är en detektivhistoria i klassisk anda, där inspektör Waffles får tassa fram igenom egendomliga mysterier och intriger samtidigt som han får möta och förhöra massor av karaktärer. Allt detta i en enkel men snygg pixelstil. Lyckas du sniffa fram varje ledtråd och haffa mördaren? KISSEMISSA INTE * En briljant kattdetektiv i en värld full av antropomorfiska katter, hundar och andra arter. Det är ju helt omänskligt! * Ett skönt jazzsountrack som vem som helst kan upps-katta. * Räkna med massor av torr humor och ordvitsar om katter och hundar. Här ligger en hund begraven! … Och där var ordvitsförrådet tömt.