ICARUS: Console Edition - Styx Expansion
Styx Expansion dubblerar storleken på Icarus spelbara yta. Styxregionen, centrerad kring en flod som flyter fram genom hela kartan, har legat orörd av människor i åratal. Nu har UDA öppnat upp den så att prospektorer kan utforska denna oförlåtande region och ta sig an en rad nya operationer och uppdrag. Det här kan du förvänta dig: - En helt ny karta på 64 km2. - 23 nya uppdrag. - Nya djur, bland annat krokodiler, komodovaraner och keapapegojor. Fler djur kommer att tillkomma. - Hela kartan är upplåst och redo att utforskas, däribland platser som The Wall, Ring Lake och The Great River. - Uppdrag som påverkar kartan och låser upp genvägar till nya områden. Ta dig fram genom mer oländig terräng Den vindlande floden är inte det enda som utmärker den här zonen. Styx bergsdalar, arktiska stigar och ökenklippor är ständigt utmanande och erbjuder förgrenade vägar, bergspassager och genvägar att låsa upp. Den krävande terrängen tvingar prospektorerna att planera sina resor noggrant, men även vara beredda på att ändra dessa planer om så krävs. Den erbjuder även mer kreativa platser att bygga baser, broar och gömställen på. Den 64 km2 stora Styxkartan bygger vidare på de bästa delarna av de ursprungliga biomen på kartan Olympus, men lägger till mer varierade landskap, vackra vyer och djur som rör sig ännu mer naturtroget. Ta dig an nya Open World Operations och Timed Missions Den här expansionen innehåller 19 operationer som kan slutföras från din Open World-bas och fler än 50 SMPL3-uppdrag. Du kan även ta dig an något av de 23 tidsbegränsade uppdragen. Floden Styx har fått sitt namn efter en av floderna i Dödsriket och är hem till nya härdiga djur som krokodiler och komodovaraner, men även den busiga keapapegojan. Styxterritoriet var avstängt i många år efter en "incident" mellan UDA och en grupp från Afrikanska kuststaterna. Det har florerat mängder av rykten ända sedan dess, men ingen av parterna har velat säga någonting. Det har förekommit rapporter om onaturliga tillväxttakter och mutationer bland djuren i planetens skogiga, torra och arktiska biom. Nu har Lagos Unit plötsligt ändrat ståndpunkt och hävdar att det tidigare obeboeliga området är säkert för prospektering. De tar naturligtvis fortfarande en andel av allt du hittar. Var på din vakt och glöm allt du tror dig veta om Icarus. När du har köpt Styx Expansion kan du spela innehållet från prospekteringsskärmen i spelet.