Hell Let Loose - Operation Lüttich Units
Kasta dig in i det kritiska slaget vid Mortain med Operation Lüttich-paketet. Det här DLC:t täcker både den amerikanska och den tyska sidan av slaget vid Mortain. För de amerikanska styrkorna: Sjunde armékåren utsattes för större delen av den tyska motoffensiven Operation Lüttich vid Mortain. Sjunde armékåren bestod av flera infanteridivisioner och pansarbataljoner som behövde stoppa tyskarna från att skära av de amerikanska styrkorna. För de tyska styrkorna har vi 47:e pansarkåren. Den här kåren bestod av flera divisioner ur de tyska styrkorna och hade i uppdrag att leda motoffensiven Operation Lüttich vid Mortain. Utöver nya rekryter ingick veteraner från östfronten i den här kåren. Det här DLC:t innehåller: För de amerikanska styrkorna: 30th Infantry Division (tillgänglig för amerikanska officerare, gevärsskyttar, pansarvärnsenheter, ingenjörssoldater, maskingevärsskyttar, automatgevärsskyttar, anfallare, sjukvårdare, understödssoldater, prickskyttar och spanare), 743rd Tank Battalion (tillgänglig för amerikanska stridsvagnsbefälhavare och besättningsmän), VII Corps (tillgänglig för den amerikanska befälhavaren), 1 nytt huvud och 1 ny frisyr för alla roller. För de tyska styrkorna: 2. Panzergrenadiers (tillgänglig för tyska officerare, gevärsskyttar, pansarvärnsenheter, ingenjörssoldater, maskingevärsskyttar, automatgevärsskyttar, anfallare, sjukvårdare, understödssoldater, prickskyttar och spanare), 2. Panzerdivision (tillgänglig för tyska stridsvagnsbefälhavare och besättningsmän), XLVII. Panzerkorps (tillgänglig för den tyska befälhavaren), 1 nytt huvud och 1 ny frisyr för alla roller.