Hell Let Loose - Near Miss
Det här DLC-paketet låser upp tre hjälmar: Krigsskadade M1-hjälmen ”Nära ögat” (USA) Den här svårt tillbucklade M1-hjälmen bär med sig sina många ärr, inklusive ett anfall från en prickskytt. Som tur är studsade bara kulan av hjälmen utan att penetrera det yttre skalet. Krigsskadade M42-hjälmen ”Nära ögat” (Tyskland) M42 är en tysk tygbeklädd hjälm som sett bättre dagar. Splitter och kulor har rivit igenom det yttre lagret och skadorna visar nu upp den inre skyddsbeläggningen. Om den varit tunnare hade soldaten fått stanna kvar på slagfältet för alltid. Krigsskadade SSh-40-hjälmen ”Nära ögat” (Sovjetunionen) Den här sovjetiska hjälmen har genomlidit mycket och visar hur farligt splitter kan vara när det färdas genom luften i höga hastigheter. Just den här SSh-40-hjälmen har rostat en del.