Harold Halibut
Harold Halibut är ett handgjort berättelsedrivet spel om liv och vänskap på ett enormt rymdskepp i en utomjordisk ocean. Det har gått 250 år sen ditt hem – en rymdark – flydde en jord på krigets brant för att hitta en beboelig planet att bevara mänskligheten på. Du spelar som Harold, en ung labbassistent till skeppets forskningschef Jeanne Mareaux. De flesta av skeppets invånare har vant sig vid tanken på att leva sina liv på det sjunkna skeppet, men Mareaux kämpar ihärdigt för att hitta ett sätt för skeppet att lämna planeten och hitta ett nytt och torrare hem. De många konstiga, underbara och varierade människorna på FEDORA I håller Harold upptagen också… Tills ett ödesdigert möte kastar in Harold i en värld ingen kunnat föreställa sig – som kan vara nyckeln till Mareaux planer att få igång skeppet. Följ med Harold när han utforskar en retrofuturistisk värld och försöker ta reda på vad ”hem” betyder.