Gray Dawn
Du kommer att trasslas in i ett skrämmande äventyr av en präst på jakt efter att bevisa sin oskuld. Om du är skyldig eller inte, befinner du dig instängd mitt i konstiga händelser som involverar en demonisk besittning och gudomliga uppenbarelser. Varje gång du minns pojken eller hör talas om att ha blivit anklagad för mord, går du in i en trans som drivs av rädsla. Dessa ögonblick av galenskap skildrar elände, avsky mot Gud och ibland till och med djävulens röst som försöker övertyga dig om saker som kan vara lögner eller inte... Grey Dawn utspelar sig runt år 1920, i en avlägsen by i England. Under hela spelet kommer du ofta att transporteras till Rumäniens vackra värld, som är inspirerad av Östeuropas mystik.