Graveyard Girls
När två flickor möts på en kyrkogård under Halloween ... ”Sorg är inte en lågpunkt. Den är en skräckinjagande höjdpunkt på toppen av ett berg som jag aldrig har bestigit.” Det var aldrig hennes plan att besöka sin fars grav under Halloween, men Elle känner sig oförklarligt dragen till den lokala kyrkogården. I hopp om att finna ett slags avslut anländer hon till hans gravplats med en anteckningsbok i ett hårt grepp mot bröstet. Sittandes mot hans gravsten talar Elle med sin pappa för första gången på många år. Drunknande i ett regn av minnen sluter hon sina ögon och fokuserar på att andas. Dagsljuset försvinner, men innan Elle hinner gå närmar sig en främling. När Elle och Lucia möts på allhelgonaafton kolliderar två sörjande världar ... Graveyard Girls är en visuell roman med Halloween-tema om komplicerad sorg och att överkomma svårigheter. Samla Elles ”klotter” för att lära dig mer om hennes kamp, bli vän med en mystisk flicka och prata om död och förlust.