Nu kan du åka runt i Östertörn på nya motorcyklar, som både är roligare att köra och låter mer! De tar dig från punkt a till b snabbare, men behöver också mer bränsle. Planera dina resor väl så att du slipper få soppatorsk när du minst behöver det, och se till att leta i övergivna bilar och bensinstationer för att hitta dunkar att fylla på med. Glöm heller inte att du kan tillverka bränsle själv! Du kan köra runt på tre olika modeller, alla med sina egna styrkor och svagheter: Dirt Bike: Åk runt i den vilda naturen offroad utan problem! Military Motorcycle: Stor och klumpig men supersnabb! Inte det enklaste fordonet att köra och verkligen inte det enklaste att förstöra! Resistance Bike: En mycket motståndskraftig motorcykel! Pansaret är gjort av maskindelar och skrot. Varje fordon har sex färgscheman, så att du kan välja den som passar just din 80-talsstil. Motorcyklar är högljudda och kan locka till sig fiender om du kör för nära. Tänk även på att de måste lagas då och då! Plocka upp reparationssatser eller tillverka din egen – valet är ditt.