Gallipoli - Sunburnt Pack
Sunburnt-paketet lägger till nya kläder (eller brist därpå!) till brittiska soldater, baserat på deras upplevelser av strider mot osmanerna i hett klimat. Västfronten blev känd för regn och lera, men soldaterna i Mellanöstern upplevde helt andra förhållanden. Många soldater tyckte att uniformerna blev obekväma i de höga temperaturerna, så nu får brittiska soldater möjligheten att gå med bar överkropp – förutom identitetsbrickorna runt halsen. Officerare får en skjorta med uppkavlade ärmar och damasker med fullständig snörning. Utöver de nya klädesalternativen ingår huvudbonadsalternativ i form av Wolseley-hjälmen och P1905-hatten med nackskydd som skyddar nacken från solen. Officerare får Observer-versionen av Sam Browne-officersutrustningen, med ett signallistteleskop i läderfodral. Infanteriet får en ny version av Pattern 1903-bärselen med en extra vattenflaska. Den nya kroppsvarianten Albert ingår också. Han visar tecken på smärtsam solbränna och uttorkning. Alla falanger får även tillgång till de berömda mustascherna Kitchener och French, motoristglasögon och en pipa. Sunburnt-paketet innehåller: 1 ansikte till brittiska soldater och ANZAC-soldater – Albert, med solbränna och spruckna läppar. 2 mustascher till alla falanger – Kitchener och French. 2 ansiktstillbehör till alla falanger – motoristglasögon och en pipa. 2 huvudbonader till brittiska soldater och ANZAC-soldater – en Wolesley-hjälm och Pattern 05-hatt, båda med nackskydd. 2 utrustningsföremål till brittiska soldater och ANZAC-soldater – Observer Sam Browne-utrustning till officerare och Pattern 1903-bärselen med extra vattenflaska. 2 överdelar till brittiska soldater och ANZAC-soldater – bar överkropp med identitetsbrickor och en skjorta med uppkavlade ärmar. 2 underdelar till brittiska soldater och ANZAC-soldater – inklusive damasker med fullständig snörning.