FS22: Volvo LM 845 (PC)
BM-Volvo LM 845 var den första ledade hjullastaren som tillverkades av Volvo och var mycket mångsidig. Än idag imponerar den tunga allroundlastaren med extra stora hjul och generös markfrigång kombinerat med lång räckvidd och hög lyfthöjd. Resultatet är en kapabel och mångsidig hjullastare som drivs av en Volvo-dieselmotor, och som tillverkades mellan 1970 och 1972. Använd BM-Volvo LM 845 för att lasta och transportera material som är stort och tungt. Stockar från fällda träd, järnmalm från Silverrun Forest, grödor, balar, storsäckar och andra resurser du behöver transportera i din dagliga verksamhet. Med olika redskap som kan fästas på den är Volvos hjullastare stark och mångsidig nog för alla uppgifter på din gård.