From Space Operation: Clear Skies
Det här DLC:t ger extra innehåll i berättelseläget. Lystring, specialister! Välkommen till den senaste operationen, Clear Skies. Du behöver samla gänget en gång till. Det finns en avlägsen bosättning längst bort i vår värld, och den är i desperat behov av vår omfattande expertis. Det här kan vända stridslyckan i vår kamp mot utomjordingarna… Gorgonville är en bosättning med improviserade byggnader, där överlevare och motståndskämpar livnär sig på att plundra kraschade utomjordiska farkoster på sådant som kan säljas på svarta marknaden. På den här expeditionen får du träffa nya spännande karaktärer som ger dig farliga uppdrag. Bland överlevarna finns Doc Vestergaard, en forskare som upptäckt ett kraftfullt vapen i en av farkosterna. Det skadades i kraschen, men kan tack och lov lagas. När vapnet fungerar kan det användas för en överraskningsattack och vända striden till motståndsrörelsens fördel! Det är här du kommer in. Specialister som du kallas in för att hitta de saknade delarna, men ska de hittas måste du plundra kraschade farkoster som är fulla med fällor och fiender. Kommer ditt team klara sig? I Operation: Clear Skies: - Besök tre vackra utomjordingshärjade miljöer - Kämpa för överlevnad i kraschade utomjordiska farkoster och övervinn unika utmaningar - Ett spännande nytt soundtrack som låter dig svänga loss medan du utplånar våg efter våg av utomjordiska fiender! - Interagera med mängder av karaktärer, var och en med egna hemligheter att avslöja! - En ny spännande berättelse att utforska - Använd två helt nya specialister: Den skickliga Scavenger och Xeno Expert – bägge två är beväpnade till tänderna med specialistvapen och spelförändrande förmåner!