Forest Grove
Forest Grove är förstapersonsmysteriet där du samlar in rättsmedicinska bevis, löser pussel och knyter ihop en historia med dina egna slutsatser. Kan du lösa fallet? Zooey Kunstimatigaard, den unga arvtagerskan till en techförmögenhet värd flera miljarder dollar, anmäldes nyligen försvunnen av sin styvmamma Mary. Zooey sågs senast i sitt sovrum i Forest Grove, Oregon. Remote Forensics Bureau har tagit tillfället i akt att prova sin senaste brottsbekämpningsteknik: Nanodeck. Använd den för att undersöka en plats, samla bevis och uppdaga sanningen om Zooeys försvinnande. Relationer och hemligheter måste uppdagas, och om det finns en brottsmisstanke måste de ansvariga föras inför rättvisan! Rättsmedicinskt bevismaterial Utforska en brottsplats överfull med bevis som DNA, fingeravtryck, svett och mycket mer. Kan du koppla ihop de här vitt skilda bevismaterialen för att upptäcka nya ledtrådar och se bakom kulisserna på historien? Det är upp till dig att uppdaga sanningen. Sammanlänkade pussel & ledtrådar Familjen Kunstimatigaard älskar pussel. Upptäck dolda rum och gömda hemligheter som leder till fler ledtrådar. Slutledningsförmåga Använd allt ditt kunnande för att pussla ihop vad som egentligen hänt, med vetskapen att du mycket väl kan komma fram till fel slutsats. Förvänta dig ingen hjälp. Djupa bakgrundshistorier Lär känna en rad olika karaktärer som alla har sina egna bakgrundshistorier och speciella konversationer. Kanske vet någon mer än vad den känner för att erkänna. Innovativ bevistavla Lös mysteriet som en sann detektiv med den innovativa bevistavlan. Samla ett överflöd av bevis som kan länkas till nya ledtrådar eller identifiera personer av vikt. Alla karaktärer som medverkar är fiktiva. Alla likheter med riktiga personer, levande såväl som döda, är ett rent sammanträffande.