Flashback
2142. Efter att ha flytt från ett rymdskepp och tappat minnet, vaknar den framstående forskaren Conrad B. Hart på Titan, en koloniserad satellit till planeten Saturnus. Hans fiender och kidnappare är honom hack i hälarna. Han måste hitta en väg tillbaka till jorden, försvara sig mot alla faror och uppdaga en gigantisk utomjordisk komplott som hotar världen...I samband med sitt 25-års jubileum kan du återupptäcka denna klassiker som många gånger varit rankad bland de 100 bästa spelen någonsin! Det var ett av de första spelen som drog nytta av rörelsebildteknik för mer realistiska animationer, med bakgrunder som var helt handritade och ett scenario värdigt en science-fiction-film.Förutom den ursprungliga spelupplevelsen från 1993 har den här utgåvan ett modernt läge med:- Post-FX grafiska filter- Helt remastrat ljud och musik- En helt ny "Rewind"-funktion som varierar med svårighetsgraden- Tutorials för dem som behöver lite extra hjälp!