Två otroliga fiskeplatser – historiska Wraysbury 1 South Lake och den fantastiska Gillhams Fishing Resort. Wraysbury är en av de mest historiska platserna för karpfiske genom tiderna. Här levde den välkända karpen Mary som har återskapats, såväl som andra berömda inneboende som Mary’s Mate och Cluster. Denna fantastiska sjö erbjuder ett flertal utmaningar med olika funktioner som du kan utforska. Det finns runt 500 karpar (vanliga och spegel- och spökkarp) där den största är Mary med sina 25,5 kg. Du kan även fiska gädda, sutare, braxen med 25 olika troféfiskar. Gillhams är ett fiskeparadis i Krabi, Thailand. Denna semesterort finns på många fiskares att-göra-lista på grund av de exotiska arterna från Sydamerika och Asien som simmar i dessa fiskrika vatten. Trots sina knappa 4,8 hektar finns det 5 helt nya fisksorter – arapaima, siamesisk jättekarp, rödfenad mal, mekong-pacu och tambaqui. De kan alla nå förbluffande vikter, speciellt arapaiman på över otroliga 250 kg!