Eventide: Slavic Fable
Eventide: Slavic Fable är ett spännande äventyrsspel inspirerat av slavisk mytologi. Spelet utspelar sig i en nutida minnespark där slaviska sagofigurer lever tillsammans med människor, och äventyret tar sin början när protagonisten, en berömd botaniker, får en skrämmande inbjudan från sin farmor, parkskötaren. Protagonisten får i uppgift att rädda en hotad växt, men detta blir det minsta av hennes bekymmer. Hennes farmor kidnappas av den mystiska Boruta, som planerar att erövra och förgöra världen med parkens uråldriga magi.