Endless Space 2: Supremacy
Hissho är en militär- och expansionsinriktad fraktion vars huvudsakliga spelmekanik är Keii. Denna nya resurs kan enbart fyllas på genom att kriga och används för att ladda specialförmågor. Keii styr dessutom deras Empire Obedience som ersätter Happiness. Hissho har en förkrossande stark offensiv och kan endast besegras om du låter din krigsekonomi och Honor förfalla. Då fraktionen består av kunniga krigare är hjältarna fokuserade på krigföring och rymdstrider. De är bäst lämpade som amiraler tack vare hög skada och bonusar till underhållet av flottan, men de fungerar även helt okej som guvernörer ... så länge ditt mål är att göra ett system som producerar arbetskraft och rymdskepp.