Endless Space 2: Penumbra
Umbral Choir har vandrat genom universum sedan tidens början som tysta observatörer av världens elände. Till slut hörde de Endless-galaxens dödsskrik och bestämde sig för att hjälpa dem som led. Umbral Choir äger endast ett enda dolt system under hela spelet. De kan dock expandera och driva sin ekonomi genom att anonymt bygga Sanctuaries på neutrala eller fiendeägda system. Denna fraktion förlitar sig hårt på dess förmåga att förbli oupptäckta och på sin formidabla användning av hacking.