Encodya
Neo Berlin 2062. Tina - en nioårig föräldralös flicka - bor med SAM-53 - hennes stora klumpiga robotförmyndare - i ett provisoriskt skydd på taket i Neo-Berlin, en mörk storstad som kontrolleras av företag. Tina är en förortsunge som lärt sig leva själv, som tar det hon hittar i soptunnor och överlever på rester. Hennes roliga robot finns alltid vid hennes sida och är programmerad för att skydda henne oavsett vad som händer. En dag upptäcker den lilla flickan att hennes pappa lämnade ett viktigt uppdrag åt henne: att avsluta hans plan på att rädda världen från det grå! Tina och SAM ger sig ut på ett otroligt äventyr genom olika verkligheter, fulla av bisarra robotvarelser och groteska människor. Genom pussel och spännande dialoger får de reda på den sanna innebörden av att leva.