Drill Core
Välkommen Drill Core, där kapitalistisk girighet möter gruvverksamhet på planetär nivå! Led en elitgrupp med gruvarbetare, bärare och vakter och ta er fram på farliga, främmande planeter. Bygg avancerade anläggningar, uppgradera dina försvarskanoner och förbered dig på anfall från utomjordiska varelser varje natt. Kommer du att satsa på maximal effektivitet till varje pris, eller vara på den säkra sidan för att överleva? Drill Core är ett roguelike-strategispel där din förmåga att fatta beslut verkligen sätts på prov. Varje omgång innebär en ny utmaning där du kommer att: - hantera resurser på procedurgenererade kartor där ingen expedition är den andra lik - utforska tre unika biomer fullpackade med unika fiender, block och bossar: gruvor, frusna världar och djungler - ta kontroll över en av tre unika plattformar: - - Människor — anpassningsbara, välutrustade och beväpnade med pålitliga maskingevär - - Dvärgar — luttrade sprängmedelsspecialister som smäller sig igenom både sten och fiender med brutal effektivitet - - Swarnids — leds av en skoningslös drottning som kläcker fram oändligt lojala arbetar som slukar allt i sin väg - ta dig an en rad olika kontrakt: gräv dig till planetens kärna, frakta mängder med resurser tillbaka till dina näringslivsöverherrar eller testa deras senaste experimentella maskiner.